Treningsøvelser

trening

Noen syntes det er vanskelig å finne de riktige treningsøvelsene. Kanskje kan dette hjelpe deg?

Vi vil gi dere noen enkle øvelser, som man kan gjøre hvor som helst, feks. når du er på hytta, er hjemme eller andre steder. Øvelsene tar deg ca.5 minutter og de er veldig enkle.

 

Øvelse nr.1: Aktiv planke

Denne øvelsen går ut på at du skal stelle deg i planke, og ta opp motsatt arm og bein samtidig. Gjør dette i et minutt.

Øvelse nr.2: Mountain climbers

Her skal du også stå i planke, men du skal ta kneet ditt opp mot magen, med annenhvert bein. Gjør denne øvelsen i et minutt.

Øvelse nr.3: Heel touches

Legg deg på ryggen, og bøy beina. Prøv så å berøre hælene med annenhver arm. Gjør øvelsen i 30 sekunder.

Øvelse nr.4: Jumping Jacks

Stå rett opp og ned. Hopp med armer og ben samtidig. ut til siden. Dette kan du gjenta i et minutt.

 

Øvelse nr.5: Push-ups

I denne øvelsen skal du legge deg på magen, og bøye armene ned til gulvet. Gjør det i 30 sekunder.

(I videoen under blir øvelsen vist på knærne, men det er også mulig å gjøre det med strake bein)

Øvelse nr.6: Squats

Stell deg rett opp og ned, og ha litt avstand mellom beina. Bøy deg ned 90 grader med rumpa først. Husk å ha strak rygg!

Du kan også gjenta øvelsene, slik at du trener dobbelt så lenge. Vi anbefaler også å avslutte treningsøkten med å tøye ut.

 

Skrevet av Alexandra og Sara

Powered by Nettpublish | Designed by: Databasehuset | Thanks to service